משרד החקלאות ממליץ להמתין עם קניית אבוקדו מזן "גליל" זני אבוקדו אחרים בשלים וזמינים בחנויות

31 יול 2023 המחברת/ת:
אבוקדו מזן גליל אבוקדו מזן גליל

אבוקדו מזן "גליל" במועד זה עדיין בוסר ואינו ראוי למאכל • זן "גליל" יהיה בשל וראוי לשיווק רק לקראת סוף חודש אוגוסט, ורק אז ממליצים מומחי המשרד לרכוש אותו

בימים האחרונים נדמה כי עונת השיווק של אבוקדו מזן "גליל" הקדימה. אולם, מי שיקנה אותו ייווכח כי הפרי לא יתרכך בבית, מהסיבה שנקטף בוסר, טרם זמנו. משרד החקלאות ממליץ להמתין עם רכישת האבוקדו מזן "גליל" עד לתאריך 20.8, בו אפשר להתחיל בקטיף. הזן יהיה זמין במסחר עד לתחילת אוקטובר. בינתיים ניתן ליהנות מזנים אחרים המוצעים על המדפים. בהמשך העונה, באמצע חודש ספטמבר, יחל הקטיף של הזן "אטינגר".

על מנת להגביר את השקיפות לצרכן, ולהעלות את המודעות לאיכותה של התוצרת הטרייה אותה אנו קונים, משרד החקלאות ומועצת הצמחים כתבו בשנתיים האחרונות 32 תווי איכות לפירות ולירקות העיקריים הנסחרים בשוק המקומי. המטרה היא שיקוף מידע לצרכן ולמשווקים על איכותה החיצונית והפנימית של התוצרת אותה הם קונים, ויצירת שפה אחידה במסחר המקומי בפירות ובירקות. באופן זה איכותה של תוצרת טרייה מוגדרת על בסיס ארבע רמות איכות קבועות ואחידות לכל המגדלים ובכל ערוצי המסחר, בהתבסס על מדדים של איכות פנימית (כלומר: רמת סוכר, אחוז חומר יבש וכו') ואיכות חיצונית (גודל, צבע וצורה). הגדרות האיכות מתייחסות גם למועדי הקטיף המומלצים לכל מוצר, בהתאם לזן ולאזור הגידול.

כל תווי האיכות מונגשים חינם, בעברית ובערבית באתר משרד החקלאות. בהמשך, אפליקציית Clarifruit, אשר מנגישה את תווי האיכות באופן דיגיטלי, באמצעות הטלפון הנייד, תהיה זמינה גם עבור הצרכנים, ותוכל לשקף את תוצאות בדיקת איכות הפירות והירקות בזמן אמת בנקודות המכירה.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.