מיכל האריס, עו״ד

מיכל האריס, עו״ד

מיכל האריס (LLM במשפט ציבורי), עורכת דין מגשרת מוסמכת ליישוב סכסוכים, ייפוי כח מתמשך, רשומה במאגר האפוטרופוס הכללי. מתמחה במנהל מקרקעי ישראל, ובהתיישבות הכפרית.

טל: 052-6629677

מייל: mh.law10@gmail.com

"ייפוי כוח מתמשך" הינו הסדר משפטי המהווה בשורה חדשה וחלופה ל"אפוטרופסות". הוא כלי עזר לאדם לתכנן את המשך חייו במסלול עצמאי וללא צורך בהתערבות בית המשפט.

ייפוי כח מתמשך גובר על מינוי אפוטרופוס. הוא נותן מענה לאדם ומסייע בידו, באמצעות מיופה כוחו ואיש אמונו, לנהל את ענייניו ובכך להגשים את מבוקשו מרגע בו לא ימצא כשיר עוד לעשות כן.

הסכם חכירה היסטורי אשר נחתם בראשית שנות ה-50 עם פיק"א תקף, כך קיבל פסק הדין תוקף בערכאת הערעור בבית המשפט המחוזי בהרכב של שלושה שופטים.

פסק הדין נצמד לתשתית משפטית מחייבת לפיה המנוח היה בעל זכויות חכירה במשק, זכויות ראשיות עצמאיות וברות הורשה, נקבע כי חרף העובדה שהתובע התגורר ועבד במשק זכותו לא עולה על זכותם של יתר היורשים בהיעדר מנגנון משפטי המקיים הסדר זה.

מה קודם למה; תביעת פינוי וסילוק יד / או תביעה הצהרתית לזכויות "בן ממשיך" במשק ?

נקבע כי לא ניתן לתבוע פינוי וסילוק יד בטרם תוכרע התביעה המהותית בעניין טיב הזכויות של התובע במשק.

בית משפט קיבל את עמדת הנתבעים כי לא ניתן לנקוט בצעדים אופרטיביים לפינוי בטרם תינתן החלטה בעניין מהות הזכויות של התובע וטיבן, תביעה אשר במהותה הינה תביעה נגררת להליך העיקרי, ולא באה במקומו.

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.