עקב העלייה במקרי התחלואה בקדחת מערב הנילוס משרד החקלאות: ציפור בביתכם מתה? אנא דווחו לנו ב"כפתור ציפור" והביאו אותה לבדיקה במכון הווטרינרי

22 יול 2024 המחברת/ת:
קדחת מערב הנילוס קדחת מערב הנילוס Credit: NIAID

המטרה: מעקב ארצי אחר מקרי תחלואה בעופות שהוכחה כשיטה יעילה לניטור המחלה • מפת התחלואה הארצית בציפורים מפורסמת לציבור באתר המשרד

כך נצמצם יחד את קדחת מערב הנילוס: משרד החקלאות וביטחון המזון מפרסם את "כפתור ציפור", באמצעותו ניתן לדווח על מקרי תמותה של ציפורים בזמן אמת, בתוך הבית ומחוצה לו. כל המידע על הציפורים הנגועות שהתגלו עד כה נגיש לציבור במפה ארצית מתעדכנת המפורסמת באתר המשרד.

על מנת לדווח על מקרה תמותה, יש להיכנס ל-"כפתור ציפור" ולמלא את הפרטים הנדרשים. המידע המדווח יגיע ישירות למכון הווטרינרי שבמשרד החקלאות. אם מדובר בציפורים שמתו בבית, יש להביאן למכון הווטרינרי שבבית דגן לבדיקת הימצאות הנגיף. הבדיקה נעשית ללא תשלום. באשר לציפורים שנמצאו במרחב הציבורי, יש לדווח לרשות המקומית דרך מוקד 106. שימו לב! אין לגעת בפגרי הציפורים בידיים חשופות.

הדיווח והבדיקה יסייעו לאתר את מוקדי התפשטות קדחת מערב הנילוס ברחבי הארץ, ולהעביר את המידע למשרדי הבריאות והגנת הסביבה, שיוכלו לטפל נקודתית באזור בו התגלתה המחלה. כך, נביא לצמצום התחלואה בבני אדם. במקביל, מפת התחלואה תסייע בהנגשת מידע לציבור אודות מוקדי ההתפשטות של קדחת מערב הנילוס. עד עתה, נמצאו מאות ציפורים מתות שאובחנו כנגועות בנגיף, רובן המכריע במרכז הארץ.  

כזכור, קדחת הנילוס עוברת לבני אדם באמצעות עקיצת יתושות נגועות. ציפורים אינן מדבקות לבני אדם, והן חולות במחלה גם כתוצאה מעקיצת יתושה נגועה. יתושות שעוקצות ציפורים נגועות בנגיף עשויות לעקוץ בני אדם. ציפורים אינן מעבירות את המחלה לבני אדם והמחלה אינה מועברת מאדם לאדם.

לכפתור ציפור, לחצו כאן   

למפת התחלואה הארצית בציפורים, לחצו כאן.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.