עשרות חידושים ופיתוחים פורצי דרך שעתידים לשנות את עתיד החקלאות

הרחפן ביפרי אגרו הרחפן ביפרי אגרו צילום יחצ

עשרות חידושים ופיתוחים פורצי דרך, שעתידים לשנות את עתיד החקלאות, יוצגו לראשונה במסגרת תערוכת אגרומשוב 2024 - האירוע החקלאי המוביל בישראל, שיערך בבנייני האומה בירושלים ב-3-4/9 זו הפעם ה-33. צוות מקצועי יבחר את עשרת הפיתוחים המובילים לשנת 2024 שיוצגו בתערוכה לראשונה בפני עשרות אלפי מבקרים.

בשנים הקודמות היו מספר פיתוחים פורצי דרך שעשו מהפכה מאז בתחומם ביניהם: 

גדר סולארית לשמירה על יישובים – פיתוח של חברת האנרגיה המתחדשת "טראלייט", העוסקת בייזום ופיתוח מתקנים של אנרגיה מתחדשת והתייעלות אנרגטית, הציגה את פיילוט הגידור הסולארי הראשון בארץ. הגדר הסולארית מייצרת ערך רב, הן בהיבט הביטחוני והן בהיבט הכלכלי, ומייצרת דו-שימוש בשטח שעד כה לא היה בשימוש. הגדר מאפשרת ייצור חשמל "נקי", בין היתר, גם לצורך טעינת רכבים חשמליים ובכך מסייעת בהתמודדות עם מחירי הדלק.  

הרחפנים האוטומטים שהחליפו את החקלאי הישראלי וידווחו על פריצות– פיתוח של נועם עזרן ודביר כהן, שני חוואים מהגליל העליון ובעלי חברת "ביפרי אגרו", של מערכת אוטומטית שעושה שימוש ברחפנים מיוחדים ומייעלת את שיטות העבודה המיושנות. הרחפן מאתר ומפקח על עדרי בקר בשטחים עצומים ואף מדווח על פרצות בגדר או פולשים.

צמחי וניל לגידול ביתי – פיתוח של משתלת "שתילי נטו" פיתחה שתילי וניל נדירים המותאמים לאקלים הישראלי ואשר יימכרו לחקלאים בכל רחבי הארץ. הפיתוח החדש מבטיח סוף למרדף אחרי הצמח המבוקש בכל העולם ואחד מיסודות האפייה והקונדיטוריה.

עשרות ירקות ועשבי תיבול בחבית אחת- פיתוח של אורי פלג מכפר הנוער החקלאי עיינות ולי יוסף סמוחה ממושב פלמחים, אשר זיהו את הצורך של הציבור הישראלי והקימו את חברת "חביתותים", המתמחה בשני מוצרים בעלי עקרון פעולה אקולוגי רב עצמה המאפשרים לכל אחד מאיתנו לגדל ירקות, עשבי תיבול וצמחי נוי בביתו הפרטי. מוצר הדגל של "חביתותים": חבית 220 ליטר בשימוש חוזר מתעשיות המזון בעלת כמות פתחים של 40-70.

ריסוס על כל חלקי העלה – פיתוח של חברת אורי הורוביץ, המשווקת של חברת טיפונה האיטלקית, מציגה מרסס הייחודי: מרסס רוח שיכול לרסס את כל חלקי העלה. זהו מרסס יוצא דופן, שמסוגל לרסס את העלה משני צדדיו ולמעשה בכל שטחו. יכולת כיסוי של שטח מרוסס תלויה ביכולת של הנוזל להגיע לגעת בכל מקום בשטח המרוסס.

מד גשם סולארי – פיתוח של יגאל זלוצ'ין, הבעלים של חברת IHEAD, פיתח סטארט-אפ החדש: מד משקעים סולארי עם דיוק מקסימלי. מד המשקעים החדשני מיועד למדידות מקומיות הן את כמות הגשם והן את תפוקת הממטרות, משך רטיבות העלים וטמפרטורת האוויר בתנאים לא יציבים של הסביבה בחוות, גנים חצרות אחוריות וכו' מד המשקעים כולל מד גשם, חיישן רטיבות עלים ומד טמפרטורה.

 IHEAD מד גשם חדשני של חברת

IHEAD מד גשם חדשני של חברת  

 'כיפת ברזל' נגד מזיקים, גנבים וטרור חקלאי - פיתוח חדש ומתוחכם של חברת 'זורונט' הישראלית מעניק באמצעות מערכת אחת מבוססת טכנולוגיה שיתופית, מעין 'כיפת ברזל' של הגנה לחקלאים. המערכת החדשנית שהשלימה בהצלחה את שלב הפיילוט, פועלת בעזרת מערכת רובוטים חכמה במיוחד באמצעות ענן, ומתחברת למצלמות הקיימות של החקלאי, כך שעלות ההתחברות למערכת מבחינת החקלאים קטנה מאוד. המערכת המבוססת על בינה מלאכותית מתריעה בזמן אמת על פריצה, מעשה טרור חקלאי, פלישת בעלי חיים, גנבים וכו'. 

הרחפן שמחפש מפגעים ומזיקים – פיתוח של חברת אגרוסקאוט, שמציגה רחפנים עם הטכנולוגיות המדהימות ביותר. באמצעות הפיתוח של החברה, הרחפן יבצע סקירה של השטח החקלאי באופן מהיר, מערכת המיפוי תסקור את הצילומים ותאתר מפגעים, מזיקים וצרכים שונים ותשלח לחקלאי מיידית התראה עם צילום של המפגע ומיקום מדויק. כך יכול החקלאי לטפל באופן נקודתי בבעיה, לחסוך זמן רב ולמקסם את הצלחת הגידול החקלאי בשטח. 

חקלאות אורבנית באולמות סגורים – מוצר חדשני של חברת קומפקטוס, המתמחה במערכות לאופטימיזציה של שטחי אחסון בתחום החקלאות האורגנית. מתאים לגידולי קנאביס, גידולים ירוקים, עלים ירוקים, פטריות שיכולים לגדול לגובה. פתרון יעיל לשטחים קטנים, למקומות מאובטחים ולגידולי יקרי ערך כמו פולי קקאו, פטריות, קנאביס וניל ועוד.

בית אריזה הופך למעבדה מתקדמת – פיתוח חברת מפרודה המתמחה במיכון מתקדם ואריזה בטכנולוגיית מיון החדשנית ביותר לחברות הגדולות באמצעות פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך: אופטיקה חדשנית המבצעת מעין רנטגן לפרי בתוך בית הגלעין, ומזהה בזמן אמת, תוך אלפית השנייה, את מצבו – ויודעת לאפשר לחקלאי לבצע החלטה נכונה: האם הפרי הספציפי צריך לצאת לשיווק מידי או שמצבו מאפשר קירור ואחסון להמשך. כמו כן הטכנולוגיה יודעת לקטלג על פי צבעים, גודל, משקל ושורה ארוכה של פרמטרים ההופכים כל בית אריזה למעבדה של ממש.

כל הפיתוחים החדשים יוצגו בתערוכת וכנס חקלאות "אגרו משוב" שיתקיימו ב 3-4/9/24 בבנייני האומה בירושלים ויעסקו בפתרונות ליישום התוכנית הממשלתית החדשה בדגש על חשיבות העצמאות וביטחון המזון לקיומה של מדינת ישראל. כנס ותערוכת "אגרו משוב" ה-33 שיתקיים מצטרף לקריאת החקלאים ומבקשת ממדינת ישראל, להעניק את התמיכות הנכונות והסיוע, כדי להמשיך את החקלאות העברית בישראל, לשמור על ביטחון המזון שלנו ולא להסתמך על ייבוא חקלאי מחו"ל. בתערוכה תוצג תוצרת חקלאית ישראלית, עשרות חידושים ופיתוחים חקלאיים, במטרה לחשוף בעיני הציבור הישראלי את החשיבות של בחירה והעדפה של תוצרת חקלאית מקומית על פני חקלאות מיובאת. ביטחון המזון של ישראל לא צריך להיות תלוי בייבוא של מזון מטורקיה או ממדינות אחרות, וחשוב שהצרכן הישראלי והרשתות הקמעונאיות יעדיפו לקנות ולמכור ללקוחות שלהם תוצרת מקומית בלבד.

לצורך ביקור בתערוכה ניתן ליצור קשר באתר: https://www.agromashovgroup.com/

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.