משרד החקלאות ופיתוח הכפר מברך את רישום כינויי המקור של המועצה מטה יהודה וקורא למועצות ולאזורים נוספים להצטרף!

21 אוג 2020 המחברת/ת:

ד"ר נחום איצקוביץ, מנכ"ל משרד החקלאות: "מדובר בהישג גדול עבור החקלאות המקומית. משבר הקורונה חיזק לכולנו את החשיבות בהספקת מזון טרי מתוצרת מקומית. אני קורא לאזורים נוספים להצטרף למהלך ולהתהדר בחקלאות הישראלית שלנו"

משרד החקלאות ופיתוח הכפר מברך את רישום כינוי מקור עבור יינות, שבוצע על ידי המועצה האזורית מטה יהודה וקורא למועצות אזוריות נוספות להצטרף למהלך ולהתגאות בתוצרים החקלאיים הנמצאים באזורן. כידוע, לאחרונה הודיע רשם הפטנטים במשרד המשפטים כי לאחר 50 שנה, ההיסטוריה חוזרת! שישה כינויי מקור ישראלים נרשמו על שם המועצה האזורית מטה יהודה, ככינויי מקור עבור יינות. משמע, תחת כינוי המקור "יהודה", יוכלו מיצרי היינות במועצה האזורית לשאת את כינוי המקור, בניגוד לכל שאר היצרנים. בניית מותג היין מאפשרת לא רק את מכירתו, אלא גם תעצים את תיירות חקלאית במועצה.

המועצה האזורית מטה יהודה היא אחת מתוך כ-54 מועצות בהן תומך משרד החקלאות. רק בעשור האחרון תקצב המשרד את המועצה בכ-750,000 ₪, לצורך הסדרה ותכנון של תיירות בשטחי המועצה מטה יהודה. המהלך יסייע למועצה וימתג אותה כבעלת איכות ומוניטין בתחום היין, ועתיד למשוך אליה מבקרים רבים. מדובר בהיבט בעל משמעות רבה, בייחוד בימים אלו, לאחר הגל הראשון של נגיף הקורונה ובשיאו של החופש הגדול, כשרבים מחפשים פעילות פנאי, ומעדיפים ליהנות במקומות הרבים שישראל מציעה למבקריה.

יתרה מכך, משרד החקלאות מכיר בחשיבותו של המיתוג האזורי ובהתאמה עורך סמינרים להעלאת המודעות בנושא, בקרב ארגוני חקלאים, מועצות אזוריות ובעלי עניין. בנוסף, המשרד מסייע ומחבר את בעלי העניין לגורמים הרלוונטיים בישראל ובקרב ארגונים בין לאומיים לקידום רישום כינויי המקור.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.