זינוק של למעלה מ-50% בהיקף הפיצויים ששילמה קנט למגדלי העופות בשנה החולפת

27 פבר 2019 המחברת/ת:

על פי נתוני משרד החקלאות שפורסמו לאחרונה, הישראלים ניצבים במקום הראשון בעולם בצריכת עופות. על פי הנתונים שפרסם המשרד, הישראלי צורך, בממוצע, כ-57 ק"ג עופות בשנה. במדינות ה-OECD , לצורך השוואה, הצריכה הממוצעת עומדת על כ-30 ק"ג לנפש. בארה"ב התושבים צורכים כ-48 ק"ג בשנה ובאירופה כ-24 ק"ג בלבד. על פי נתוני המועצה לענף הלול, בישראל פועלים כיום כ-3,500 מגדלי עופות פעילים כאשר היקף הייצור של ענף הלול נאמד בכ-5.3 מיליארד ₪ המהווים כ-17% מכלל התפוקה החקלאית בישראל.

הביקוש הגדול לצריכת עופות, וההשקעות הנדרשות מצד המגדלים, מגדילים גם את החשיפה הכלכלית אותם הם נוטלים ואת הנזקים הפוטנציאלים העלולים להיגרם להם בעיקר כתוצאה ממחלות אך גם כתוצאה  מנזקי מזג האוויר ופגיעה ברכוש. על פי נתוני קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, בשנה החולפת חל גידול של כ-56% בהיקף הפיצויים ששילמה החברה למגדלי העופות והוא הסתכם בכ-36 מיליון ₪, לעומת כ-23 מיליון ₪ בשנה הקודמת. הזינוק בתשלום הפיצויים  ממחיש, שוב, את חשיבות תכניות הביטוח שפיתחה קנט מתוך הצרכים הייחודיים של הלולנים ואת משמעות הביטוח כגורם המאפשר הגנה למגדל וייצוב מהותי של ההכנסות, במקרה של נזק.

במסגרת חידוש הביטוח לשנת 2019, המועצה לענף הלול רכשה ביטוח בסיסי בקנט עבור המגדלים לשנת 2019 הכולל את שלוחות הפטם וההטלה כאשר השנה עודכנו טבלאות התעריף היומי בשלוחות הפטם וההטלה.

בשלוחת הפטם המגדלים יוכלו להרחיב את הביטוח ישירות בקנט תוך הקטנת ההשתתפות העצמית והגדלת סכומי הפיצוי. במסגרת הביטוח המורחב, שיעור ההנחה בגין העדר תביעות יכול להגיע עד ל-40% למגדלים המבטחים ברצף בביטוח המורחב ולא תבעו בשנים האחרונות בקנט.

בנוגע לביטוח תרנגולי ההודו לפיטום, המועצה לענף הלול רכשה בקנט ביטוח בסיסי בקנט לכלל המגדלים  וניתן לרכוש ביטוח מורחב ישירות בקנט, ביטוח המאפשר להגדיל את סכומי הפיצוי במקרה של נזק תמורת פרמיה לא גבוהה. במסגרת זו המגדלים יוכלו לבחור בין שתי רמות ביטוח הנבדלות זו מזו בסכום הפיצוי המירבי. (105 ₪ בביטוח ברמה א' ו – 125 ₪ ברמה ב').    

יצויין כי ביטוח הפטם, ההטלה ותרנגולי ההודו לפיטום אינו כולל כיסוי למחלת הניוקאסל או הסלמונלה לעונת 2019. עבור מחלות אלה המועצה לענף הלול רכשה בקנט ביטוח בסיסי עבור כלל המגדלים. הביטוח  כנגד מחלת הסלמונלה מהזנים אינטריטידיס וטיפימוריום נועד לתת מענה מקיף עבור נזקי המחלה וכולל מנגנון כילוי ופינוי ומנגנון פיצוי ללולן בגין הנזקים. הביטוח הבסיסי כנגד מחלת הניוקאסל לעונת 2019 נועד לתת מענה מקיף עבור נזקי המחלה וכולל מנגנון כילוי ופינוי ומנגנון פיצוי ללולן.  דמי הביטוח אותם ישלם המגדל מהווים 20% מדמי הביטוח ואילו יתרת דמי הביטוח בשיעור של 80% תשולם על ידי הממשלה. הביטוח כולל  כיסוי ביטוחי להמתת העופות במקרה של צו המתה שיינתן על ידי השירותים הווטרינריים. במסגרת הביטוח, תפעיל קנט קבלנים שיבצעו את פעולת המתת העופות בלולים בתיאום של השירותים הווטרינריים וכן תדאג לפינוי הפגרים, הרפד, התערובת והביצים ולניקיון וחיטוי הלולים בהיקף שיקבע על ידי החברה.

בנוסף לביטוח העופות עצמם, קנט עושה מאמצים רבים לשיפור כלי ההגנה המוצעים למגדלים לשם שמירה על המערכות המותקנות בלולים, ומציעה כיסוי ביטוחי רחב בפרמיות מוזלות. התכנית מציעה השלמה לביטוח הלול ונותנת כיסוי לתמותת עופות ולמבני הלול וציודם כתוצאה מאש ופגיעה תאונתית, העשויים לגרום לנזקים כספיים גבוהים למגדל כפי שנוכחנו בעבר. בכלל זה פיצוי כנגד תמותה בלול עקב נזקי אש, עשן או עקב פגיעה תאונתית שגרמה לכשל במערכות הלול או עקב מקרה ביטוח לרכוש המבוטח כתוצאה מברד, סערה, שיטפון או שלג. הביטוח כנגד נזקי אש ופגיעה תאונתית בלולים כולל סכומי הפיצוי מותאמים למחירי השוק  תמורת פרמיה נמוכה, רשימת סיכונים מכוסים נרחבת ומקיפה ביותר ואפשרות בחירה בין מסלולי השתתפות עצמית שונים המאפשרת התאמה טובה יותר של הביטוח לצרכיו של כל מגדל.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.