פרס חקלאות יוענק ליוסי סיידא ממושב ספסופה שבצפון על פועלו לקידום החקלאות בישראל תוך כדי שמירה על גבולות ישראל

01 ספט 2024 המחברת/ת:
יוסי סיידא והבן גידי. יוסי סיידא והבן גידי. צילום אלבום פרטי

במעמד שרים, חברי כנסת, אנשי עסקים ומובילים בתחום החקלאות יוענק פרס חקלאות לחקלאי יוסי סיידא, ממושב ספסופה שבצפון בוועידת ישראל לחקלאות ה-15 שתתקיים ב2-3/9 בי"ם, על פועלו למען החקלאות בישראל, תוך כדי שמירה על גבולות ישראל.      

יוסי סיידא, בן 69, נשוי ואבא ל- 4 ילדים, גאה לספר שהוא גם סבא ל-12 נכדים, מתגורר במושב ספסופה, בצומת מירון ליד סאסא, 4 ק"מ מהגבול הצפוני שמטווח על בסיס יומי מאז תחילת המלחמה

יוסי פגש את תחום החקלאות כשהיה בגיל שנתיים ועלה עם משפחתו לארץ מטוניס, מאז ועד היום יוסי החקלאי מגדל גפנים ויין, לצד חלקה של משמיש. הוריו שהיו חקלאים גם בטוניס, השרישו בו את האהבה לאדמה ולפרי שהיא מייצרת ויוסי הרגיש מחובר לעולם החקלאות כבר מחבל הטבור. 

מאז פרוץ המלחמה, יוסי מתמודד יום יום עם קשיים החל ממחסור חמור בעובדים ועובדים שמבקשים שכר גבוה מדיי בעקבות המצב, עם יירוטים ופיצוצים מעל הראש שמפחידים את העובדים, גם את הזרים וגם את הישראליים. ההתמודדות עם סכנה ממשית בשטח של טילים ושריפות – מה שמקשה מאוד על העבודה היום יומית. 

ביישוב שיוסי מתגורר מאוד מפרגנים ועוזרים לחקלאים ומסייעים להם בכל דרך אפשרית "אני שואף להגיע לשלמות, היבול הוא דבר חולף אבל מה שאתה מייצר, אתה משתדל לייצר בעקביות , באיכות הענבים, כדי לייצר את היין באיכות המקסימלית שאפשר, וזה הדרייב שלנו בעבודה שלנו" מספר יוסי. 

המשק של יוסי נקרא משק סיידא ויקב לוריא. בעקבות המצב לא הספיק יוסי הסיידא לחנוך את היקב אבל הוא מקווה להגיע לימים טובים ולחנוך את המקום החדש בצורה מסודרת. שניים מבניו של יוסי כבר הצטרפו אליו לעסק : האחד הוא יינן והשני לקח על עצמו את נושא שיווק היין, בנוסף גם חתנו הצטרף ועובד בשיווק היין ,מה שמאפשר ליוסי את הזמן להתעסק יותר בחקלאות עצמה. 

יוסי מבלה את רוב זמנו בכרם, למרות האזעקות ולמרות הסכנה, חשוב לו לתת לעובדים שלו ביטחון ודוגמא אישית – הוא כל כולו מושקע במשק כדי להעניק לכולם ביטחון. הדבר שהוא הכי נהנה ממנו זה יצירת הגפנים שלו והענבים שהוא מגדל וכמובן המשפחה שגרה בצמוד אליו. 

כשהוא לא חקלאי במשרה מלאה הוא מתפקד כסבא במשרה מלאה וגאה בזה. הגפנים הנכדים והמשפחה הקרובה אליו אלו הפרסים שהוא קיבל בחיים .  

 ועידת ישראל לחקלאות ה-15 שתתקיים ב-2-3/9 בי"ם תעמוד בסימן הבטחת בטחון המזון בישראל, הפחתת יוקר המחייה והכפלת הייצור החקלאי. ועידת ישראל לחקלאות תיערך בנקודת זמן מאתגרת ומורכבת, בה החקלאות הישראלית נאבקת על קיומה בצפון ובעוטף עזה, מתמודדת עם מחסור חמור בכוח אדם בעקבות המלחמה ועם רפורמות המאיימות על ענפים רבים ומשברים שונים. ‎להרשמה ופרטים אודות הועידה https://mashov.co/

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.