ועידת ישראל לחקלאות ה-15 מתכנסת ב-2-3/9 בי"ם בתקופה הכי מאתגרת שידעה חקלאות ישראל

13 אוג 2024 המחברת/ת:
ועידת ישראל לחקלאות ה15 ועידת ישראל לחקלאות ה15 צילום של קבוצת משוב

ועידת ישראל לחקלאות ה-15 שתתקיים ב-2-3/9 בי"ם תעמוד בסימן הבטחת בטחון המזון בישראל, הפחתת יוקר המחייה והכפלת הייצור החקלאי. ועידת ישראל לחקלאות תיערך בנקודת זמן מאתגרת ומורכבת, בה החקלאות הישראלית נאבקת על קיומה בצפון ובעוטף עזה, מתמודדת עם מחסור חמור בכוח אדם בעקבות המלחמה ועם רפורמות המאיימות על ענפים רבים ומשברים שונים. 

ועידת ישראל לחקלאות הינו האירוע החשוב ביותר של ענף החקלאות, מהווה זירת שיח רב -תחומי ובמה יחידה מסוגה לדיוני עומק מרתקים על הענף. הוועידה תפגיש, כאמור, בין מקבלי החלטות ומובילי דעה בחברה הישראלית, ראשי ענף החקלאות, מנהיגי התיישבות העובדת וראשי הארגונים החקלאיים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה, יצואנים, משווקי תוצרת חקלאית, רשתות שיווק, יצרני ומשווקי תשומות חקלאיות, חקלאים מובילים, חוקרים, אנשי פיתוח, אנשי תקשורת ואקדמיה ועוד.

במסגרת הוועידה, שתמשך יומיים, יתקיימו דיונים ומושבים רבים, ובמרכזה יעמוד גיבוש התוכנית הלאומית לביטחון המזון 2050 - שיוצאת לדרך! משרד החקלאות וביטחון המזון החל את עבודתו על התוכנית הלאומית שתבטיח את אספקת המזון הגולמי לאזרחי ישראל בתכנון ארוך טווח ל-25 השנים הקרובות. לאחר עבודת מטה מורכבת שנערכה לאורך השנתיים האחרונות, ובהובלתו של יובל ליפקין, ראש מינהל המזון החדש, יוצא לדרך שלב חלוקת העבודה לצוותים מקצועיים בנושאים המרכזיים.

כמו כן, ידונו בוועידה בסוגיות הבוערות על סדר היום העולמי לרבות תפיסת השוק החופשי לאחר מלחמת חורבות ברזל, הדרכים להגדלה וחיזוק הייצור החקלאי, מענקים וטכנולוגיות למשיכת עובדים ישראלים לחקלאות, מה למדנו מהמלחמה באוקראינה? ‎מה למדנו מהמלחמה באוקראינה, אשר בלמה את יצוא החיטה, העלתה את מחירי הגרעינים והשפיעה על יוקר המחיה בעולם כולו (בשר, חלב וכו'), כמו כן במסגרת הוועידה יחולק פרס "מפעל חיים״, יוכרזו 40 הצעירים המבטיחים בחקלאות, יבחרו איש השנה בחקלאות והאישה פורצת הדרך בחקלאות וכו'.

חיים אלוש, מנכ"ל משוב מייסד ועידת ישראל לחקלאות ציין: "השנה יותר מאי פעם חקלאי ישראל צריכים את עזרתה של מדינת ישראל, בעקבות מלחמת חרבות ברזל והחזית הצפונית שעדיין רחוקה מסיום. ועידת ישראל לחקלאות שמה זרקור על הקשיים וההתמודדות האין סופיות שענף החקלאות בישראל נאלץ יום יום, חלקם תוך סכנת חיים של ממש, להתמודד עימן. הועידה מייצרת מפגש שנתי מרכזי של החקלאים ומקבלי ההחלטות, המקום ממנו יוצאים התובנות והמסרים לענף החקלאות באמצעות דיונים משמעותיים ושיח מכבד. השנה גם נעשתה התקדמות עם התוכנית להבטחת בטחון המזון של ישראל מטעם משרד הבריאות שהפכה להיות נחוצה ומשמעותית יותר ויותר".  

‎להרשמה ופרטים אודות הועידה https://mashov.co/  

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.