כחלק ממאמצי משרד החקלאות וביטחון המזון לתמוך במגדלי עצי הזית בישראל ולחזק את ייצור שמן הזית המקומי, המשרד יעניק תמיכה ישירה על סך של כ- 40 מיליון ₪ במגדלי עצי זית לשמן

07 יול 2024 המחברת/ת:
עצי זית עצי זית Adobe Stock

משרד החקלאות וביטחון המזון פועל לתמוך בענף הזית בישראל ולסייע למגדלים המקומיים להתמודד עם הפחתת המכסים על שמן הזית ויעניק תמיכה ישירה למגדלים בענף עוד בשנה זו (2024), בכדי לאפשר להם וודאות שתבטיח את המשך ייצור שמן הזית המקומי.

כזכור, המכס על יבוא שמן הזית לישראל הופחת ב-90% במהלך שנת 2023 והתמיכה היא חלק מהסדר של מעבר מתמיכה עקיפה לישירה. לפיכך ישקיע משרד החקלאות וביטחון המזון, 30 מיליון ₪ בתמיכה ישירה במגדלים בשנת 2024, ועוד כ-10 מיליון ₪ עבור התקופה של 2023 שבמהלכה הופחת המכס. סך התמיכה בשנת 2024 יעמוד על כ-40 מיליון ₪.

התמיכה הישירה למגדלים תחולק למגדלי זיתים לשמן בהתאם לטכנולוגיית הגידול (בעל ושלחין)

ובהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי המשרד.

בשנה האחרונה היבול העולמי פחת מה שגרר נסיקה במחירי שמן הזית. מכאן, התמיכה בעת הזו חשובה מאין כמוה בכדי לשמר את הייצור המקומי.

יוסי שטיינברג, סמנכ"ל מימון והשקעות במשרד החקלאות וביטחון המזון: "לאור האתגרים העולמיים בענף הזית, יש לחזק את תעשיית שמן הזית בישראל. שמן הזית הוא אחד המרכיבים החשובים בתזונה הישראלית, ולכן המשרד מגבש, בימים אלו, מדיניות שתכלול השקעה בטכנולוגיות חדשות להוזלת עלויות הייצור והגידול, תמיכה במחקר ופיתוח, על מנת לשפר את יעילות הזנים ושיטות הגידול וקידום שיתופי פעולה בין לאומיים בכדי להביא ידע וחדשנות מהעולם לישראל. פעולות אלו יאפשרו לישראל לא רק לשפר את יעילות הייצור ולהפחית את עלויות הייצור, אלא גם להבטיח את ביטחון המזון של המדינה בתחום שמן הזית". נוהל לתמיכה ישירה במגדלי זיתים לשמן – לשנים 2023 - 2024 משרד החקלאות וביטחון המזון (www.gov.il)

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.