משרד החקלאות וביטחון המזון יתמוך בהקמת תשתיות ובהקמה ושדרוג לולים נטולי כלובים בסך 100 מיליון ₪

03 ספט 2024 המחברת/ת:
תרנגולות חופשיות תרנגולות חופשיות Adobe Stock

משרד החקלאות וביטחון המזון יתמוך בהקמה, פיתוח ושדרוג של לולים נטולי כלובים בסך 100 מיליון ₪ בשנה הקרובה (2024) • כך שהמגדלים יוכלו לקבל תמיכה בגין הקמת תשתיות ללולים, וכן תמיכה בגין בנייה או שדרוג של הלולים 

מנכ"ל משרד החקלאות וביטחון המזון, אורן לביא: ״החקלאים שעוסקים בענף הלול הם יצרני מזון חיוניים, שדואגים בשגרה ובחירום לאספקה סדירה של ביצים טריות ומקומיות לכל אזרחי ישראל. שדרוג התשתיות והלולים הוא מהלך חשוב שנקבע בהסכם בין המדינה למגדלים טרם מלחמת חרבות ברזל וכולי תקווה שנוהל התמיכה יסייע לחקלאים גם בעת הזו, בה הם נאלצים להתמודד עם אתגרי המלחמה. הנהלת המשרד ועובדיו מחויבים כל העת לביטחון המזון הלאומי ורואים חשיבות עליונה לעמוד לצד המגדלים בשגרה ובחירום״

משרד החקלאות וביטחון המזון מפרסם שני נהלי תמיכה בסך כולל של 100 מיליון ₪ לטובת הקמת תשתיות וכן בנייה או שדרוג של לולים קיימים. המטרה היא לשמור על בריאות הציבור, בריאות בעלי החיים ורווחתם מחד ולסייע למגדלים מאידך.

נהלי התמיכה מחולקים לשניים: האחד עבור מגדלים אשר יקימו לול חדש, ובתוך כך ידרשו בהקמת תשתיות, לרבות: הכנת השטח, עבודת עפר, משטח בטון, תשתיות ביוב, קווי חשמל ועוד. תמיכה זו תעמוד על 20 מיליון ₪, ושיעור התמיכה יעמוד על עד 100% מההשקעה המאושרת, כאשר יוקצו עד 200,000 ₪ לשלב תכנון, ועד 2,000,000 ₪ להקמת התשתיות במתחם. השני, עבור מגדלים המקימים לול חדש או משדרגים לול קיים. היקף התמיכה עומד על 80 מיליון ₪ לשנת 2024, כאשר שיעור התמיכה יעמוד על עד 50% מההשקעה המאושרת, ויסייע למגדלים ברכישת ציוד ובהקמה או שדרוג המבנים. תמיכה זו תיקבע בהתאם למספר המטילות בלול. שתי התמיכות תעמודנה לרשות המגדלים למשך שלוש שנים. 

כאמור, התמיכה בהיקף של 100 מיליון ₪, תשמש את המגדלים לטובת פיתוח מתחמים, הקמת לולים חדשים נטולי כלובים או שדרוג של לולים קיימים, ולצד זאת גם להקמת מתקן איסוף ביצים מקומי או מתקן טיפול בזבל עופות מקומי. בסיום התהליך, המטילות יהיו בלולים נטולי כלובים העומדים בתנאי הבטיחות הביולוגית הנדרשים, שימזערו סיכוני בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים, דבר שיסייע במיגור התפשטות מחלות ויביא לשמירה מיטבית על בריאות בעלי החיים ורווחתם.

נהלי תמיכה אלו מפורסמים לאחר חודשים רבים בהם ענף ההטלה ספג מכה קשה לנוכח המלחמה. על פי נתוני משרד החקלאות ומועצת הלול, כ-70% מהביצים הנצרכות בישראל מקורן מלולים בצפון הארץ, ובמהלך החודשים האחרונים, נפגעו 24 לולים, כאשר בלולים רבים אחרים חלה ירידה בתנובת הביצים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.