הדפס עמוד זה

פרסום חדש של ה-oecd העוסק ב"מעקב והערכה של מדיניות חקלאית

30 נוב 2023 המחברת/ת:
פרסום חדש של ה-oecd פרסום חדש של ה-oecd

מדיניות חקלאית יעילה חיונית כדי לעמוד בביקוש הגובר למזון בטוח ומזין באופן בר קיימא. בעוד הביקוש הגובר למזון, מזון, דלק וסיבים מציג הזדמנויות משמעותיות לחקלאות, מדיניות הממשלה חייבת לתת מענה לאתגרים כגון הגדלת צמיחת הפריון, שיפור הקיימות הסביבתית, לרבות הפחתת פליטת גזי חממה, ושיפור ההסתגלות והחוסן לנוכח שינויי האקלים. זעזועים בלתי צפויים אחרים.

תמיכת הממשלה בחקלאות עלתה בשנים האחרונות בתגובה למשברים עולמיים, ורק כמות קטנה הופנתה למטרות ארוכות טווח, כמו שינויי אקלים ואתגרי מערכות מזון אחרות. דו"ח ניטור והערכת המדיניות החקלאית של ה-OECD עוקב אחר מאמצים אלה ומספק לממשלות פתרונות מדיניות.

 כיצד השתנתה התמיכה?

התמיכה הציבורית בחקלאות הגיעה לרמות שיא חדשות כאשר ממשלות עשו מאמצים להגן על צרכנים ויצרנים ממשברים עולמיים ואינפלציה גבוהה. מהדורת 2023 של ניטור והערכה של מדיניות חקלאית מראה כי התמיכה הכוללת לחקלאות הגיעה ל-851 מיליארד דולר בשנה במהלך 2020-22 ב-54 המדינות המנוטרות, המהווה עלייה של כמעט פי 2.5 בהשוואה לפני שני עשורים.

 בקישור המצ"ב מצגת ופרטים נוספים

 

מידע נוסף

  • הערת מערכת:

    מאמרים המפורסמים באתר האיחוד החקלאי על ידי אנשי מקצוע מייצגים את דעתם בלבד, אינם מהווים חוות דעת משפטית (אלא אם נאמר במפורש) ואינם מייצגים את עמדת תנועת האיחוד החקלאי .
    לפרטים נוספים ותגובות ניתן לפנות לכותב המאמר בהתאם לפרטיו המפורטים לעיל.

האיחוד החקלאי

האיחוד החקלאי היא תנועת התיישבות א-פוליטית המאגדת יישובים חקלאיים. של המעמד הבינוני

התנועה הייתה אחת התנועות המיישבות בארץ ישראל ובמסגרתה הוקמו יישובים רבים מאז שנות ה-20 של המאה ה-20.

כיום, פועלת התנועה לקידומם והמשך פיתוחם של יישובים רבים

להמשך

אתר: https://ihaklai.org.il

עודכן לאחרונה על ידי האיחוד החקלאי