הדפס עמוד זה

מתיישבים בהרחבה נגד המושב, עכשיו גם במים / אסנת קלודני,עו"ד וחגי שבתאי, עו"ד

21 מאי 2017 המחברת/ת:

בשנים האחרונות מתרבות ההתדיינויות המשפטיות שבין תושבים בהרחבות קהילתיות לבין הקיבוצים והמושבים בהן ההרחבות נבנו.

התביעות הן במגוון רחב של נושאים, בהם עצם הקבלה להרחבה, נושא העברת הזכויות, ניהול הישוב המשותף ואורח החיים המשותף. לאחרונה נדחתה תביעה כנגד מושב על סך של 1258300₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית נגד מושב אשבול, והתובעים התחייבו לשלם למושב אשבול הוצאות משפט בגובה של 12000 ₪ וזאת במסגרת הסכם פשרה שנכרת בין הצדדים וקיבל תוקף של פסק דין וזאת בקשר להרחבה במושב.

לטענת המתיישבים בהרחבה הקהילתית של מושב אשבול המושב היה אחראי להצפה שהתרחשה, לטענתם, בכביש זמני, הסמוך לביתם, אשר כתוצאה ממנה, נהרס ביתם והפיתוח הסביבתי בתוך חצר ביתם באופן אשר הצריך, לטעמם, את הריסתו ובנייתו של הבית מחדש.

התובעים הגישו חוות דעת מומחה מטעמם וטענו, כי בעקבות חדירה מסיבית של מים מתחת למבנה ביתם, חלק מהמבנה שקע, חלקו האחר נותק מכלונסאות, הקרקע תפחה, סדקים נוצרו בכל הבית ובפיתוח הסביבתי שלו, הצנרת קיבלה שיפועים הפוכים, שוחות הביוב שקעו והשבילים התרוממו ונסדקו.

לטענת התובעים, במסגרת כתבי טענותיהם ותצהיריהם, מושב אשבול התרשל בביצוע עבודות הפיתוח ו/או בתחזוקה של השטח הציבורי ו/או לא נהג כפי שמושב מיומן וזהיר היה נוהג בנסיבות העניין והפר את הוראות הדין.

מנגד, המושב, באמצעות עוה"ד אסנת קלודני חיים ממשרדנו הגיש חוות דעת מומחים מטעמו, אשר הוכיחו באופן חד משמעי ונחרץ, כי הנזקים שנגרמו, ככל שנגרמו לבית ולחצר של התובעים, לא היו קשורים כלל וכלל להצפה, ככל שאכן היתה בכביש הזמני הסמוך לביתם, אלא למחדליהם של

התובעים בתכנון והקמת ביתם.

בית המשפט מינה מומחה מטעמו אשר קיבל את מסקנות המומחים מטעם המושב, ולאחר שנחקרו עדי התובעים, בקשו התובעים לחזור בהם מתביעתם.

ת.א. 13-07-34964 רטנר ואח' נ 'מושב אשבול.

עו"ד אוסנת קולודני- חיים ממשרדנו ייצגה את מושב אשבול בתיק הנ"ל.

חגי שבתאי, עו״ד

עומד בראש המשרד עו"ד חגי ח. שבתאי יחד עם עו"ד אריה שפירא.

המשרד מתמחה בנושאי מקרקעין  ואגודות שיתופיות.

דואר אלקטרוני: info@hs-law.org .

עודכן לאחרונה על ידי חגי שבתאי, עו״ד