הדפס עמוד זה

"טיפוח ההתיישבות והפריפריה לצד תוצרת מקומית והבטחת ביטחון תזונתי הינם המעשה הלאומי והציוני הנכון ולכן דרושה רפורמה אמיתית שתחזק את החקלאות והחקלאים במדינת ישראל וגם תטיב עם הצרכן"

09 מאי 2022 המחברת/ת:
‎⁨ירון בלחסן מנכל ארגון מגדלי הפירות עם סגן שר הכלכלה חכ יאיר גולן- בישיבת החירום- ‎⁨ירון בלחסן מנכל ארגון מגדלי הפירות עם סגן שר הכלכלה חכ יאיר גולן- בישיבת החירום- צילום ארגון מגדלי הפירות⁩

עם פתיחת מושב הקיץ בכנסת והמשך איום קשה על ענף החקלאות, אותה מקדמים באמצעות רפורמה, שרי האוצר והחקלאות, כינסו היום (9.5) ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל ומוטי צמיר יו"ר מועצת הארגון, את פורום ארגון מגדלי הפירות, לישיבה דחופה עם הארגונים החקלאיים, יושבי ראש וועדות חקלאיות מכל רחבי הארץ וחקלאים. בישיבה השתתף גם סגן שרת הכלכלה, ח״כ יאיר גולן שאמר: ״טיפוח ההתיישבות והפריפריה לצד תוצרת מקומית והבטחת ביטחון תזונתי הינם המעשה הלאומי והציוני הנכון. ב-20 השנים האחרונות, החקלאות הישראלית ספגה מכות אנושות, לכן דרושה רפורמה אמיתית שתחזק את החקלאות והחקלאים במדינת ישראל וגם תטיב עם הצרכן. ממשיכים לפעול למען רפורמה צודקת".

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל וחקלאי מרמות נפתלי ברך את ח"כ יאיר גולן על השתתפותו בישיבת הפורום ואמר: "אני קורא לכל השרים וחברי הכנסת שהתיישבו היום לשולחן העבודה בכנסת ישראל, שמרו וקיימו את הערכים בשמם התחייבתם לשרת את מדינת ישראל ממושבכם בכנסת והגנו על החקלאות וביטחון המזון של תושבי המדינה! זהו צו השעה שלכם! אנו ממשיכים להילחם בכוונות הזדוניות של שרי החקלאות והאוצר מלהעביר את הרפורמה בחקלאות, לא יתכן כי החלטות הרות גורל לעתיד חקלאי ישראל הממוקמים בגבולות המדינה והיחידים השומרים על ביטחון המזון בישראל יילקחו כלאחר יד.המדיניות הפרועה של ייבוא תוצרת חקלאית ב-0 מכס, המוצעת היום ברפורמה, הינה מכת מוות לחקלאים, לחקלאות ובטווח הקצר תפגע גם בצרכן הישראלי שיהיה נתון למצב רוחו של ארדואן או מדינות זרות שיחליטו באם לספק לנו פירות וירקות או לאו", אמר בלחסן והוסיף, "אם לא די ברפורמה ההרסנית, בחודש מרץ האחרוןחתמו שרי האוצר והחקלאות על צווים להפחתת המכסים על ייבוא של פירות וירקות, באופן חד צדדי, ללא שיח עם החקלאים, דבר היביא כבר בקרוב להצפת השווקים בתוצרת חקלאית, אשר אין לדעת באילו פרוטוקולים גודלה, כמו טורקיה, פולין, ירדן ועוד ובנוסף גם לא ירד המחיר לצרכן, כפי שמנסים בערמה, משרדי האוצר והחקלאות לספר לצרכנים".

בלחסן הוסיף: "אני קורא לכל שרי וחברי ממשלת וכנסת ישראל עם חזרתם למושב הקיץ בכנסת, לא להיות אלו החתומים על גזר דין מוות למפעל הציוני החקלאי, המהווה את שכבת המגן הראשונה לביטחון התזונתי של תושבי המדינה ושמירה על גבולותיה בעיבוד השטחים מצפון ועד דרום. ייבוא תוצרת חקלאית טרייה יועיל אך ורק לבעלי ההון, היבואנים ורשתות השיווק ובהחלט לא לצרכנים ולא לחקלאים, לא ניתן עוד לספר שקרים לציבורהציבור לא טיפש! על הכנסת והממשלה שנבחרה על ידי הציבור לדרוש כינוס דחוף של מליאת הכנסת לדיון בנושא, שכן בכוחה לבטל את הצווים תוך חודשיים ממועד פרסומם ברשומות", ציין בלחסן.

והוסיף: "אנו נמצאים בפתחה של עונת קטיף פירות הקיץ, אשר צפויה להיות ברוכה עם שפע פרי ישראלי, הודות לעונת חורף עם כמות משקעים גבוהה ושפע מנות קור, ההכרחיות ליבול גבוה בעצי הפרי הנשירים (נקטרינה, תפוח, דובדבן, אפרסק וכד'). דווקא כעת בעונה ברוכת פרי לא קיימת כל הצדקה לייבוא פירות כפי שמתכננת הממשלה לבצע. בנוסף, ככל שתתקדם מלאכת קטיף הפירות בחודש הקרוב, המחיר יהיה נוח יותר, אני קורא לציבור לגלות אחריות צרכנית ולרכוש פרי ישראלי בעונתו".

ארגון מגדלי הפירות בישראל מייצג כ- 3,500 מגדלי פירות ברחבי הארץ, המעבדים כ- 360,000 דונם של מטעים (לא כולל הדרים), המניבים כ- 600,000 טון פרי בשנה ומספקים מגוון פרי איכותי לשווקי ישראל וליצוא. ערך תפוקת ענף הפירות (ללא הדרים) בישראל כ- 7 מיליארד, הענף מהווה כ- 23% מהתפוקה החקלאית בארץ.

 

בין המשתתפים בישיבת החירום בפורום: מוטי צמיר יו"ר מועצת ארגון מגדלי הפירות, אילנה דרור כלכלנית התאחדות חקלאי ישראל, ירון סולומון מהאיחוד החקלאי, חיים חבלין מנהל חקלאות התנועה הקיבוצית, רני ברנס יו"ר ענף הפירות במועצת הצמחים, משה ברוקנטל מנהל ענף הפירות במועצת הצמחים, יושבי ראש וועדות חקלאיות מכל הארץ ועוד.

פריטים קשורים