הדפס עמוד זה

2,000 דונם שטחי מרעה נשרפו בסמוך לפארק הירדן

23 יול 2021 המחברת/ת:
כוורות שרופות בפארק הירדן כוורות שרופות בפארק הירדן צילום מכוורת סימנר הדבש של סבא

בשריפה שהשתוללה בשבוע שעבר, בסמוך לפארק הירדן במורדות רמת הגולן, נשרפו כליל 48 כוורות גדושות דבש של אביחי סימנר דבוראי ממושב עין ורד, שהכילו כטון דבש! השריפה כילתה כ-2,000 דונם של שטחי מרעה ומטעי מנגו נבדק חשד להצתה.

 

הדבוראי אביחי סימנר מעין ורד מספר, כי השריפה כובתה וחודשה מספר פעמים ונמשכה לאורך יומיים, כאשר הגיע למקום השריפה חשכו עיניו "כשהחלה השריפה לא היה ניתן להתקרב כלל לשטחי הכוורות, רק כשעלה האור ולאחר יומיים, הבנתי את גודל הנזק העצום, מראה הכוורות השרופות כשהדבורים מתות לידן קרע את ליבי, הכוורות הכילו כטון דבש שנשרף, אותו הייתי אמור לרדות ואת הכוורות לא ניתן לשקם. לצערי מדובר במקרים חוזרים ונשנים, בחודש האחרון אירעו מקרי שריפה רבים שכילו שטחי מרעה ועשרות כוורות בצפון הארץ של חברי הדבוראים, זאת לצד אירועי פשיעה של גניבה וונדליזם בכוורות, והתופעה רק הולכת ומתגברת".

אופי רייך, מנכ"ל מועצת הדבש: "מדובר בהפסד של מאות אלפי שקלים, חשוב לזכור, כי ייצור דבש הינו רק אחד מתפקידיה של דבורת הדבש, אך המטלה העיקרית, המרכזית והחשובה ביותר הינה האבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים. בכל פעם שנשרפות כוורות או גונבים אותן, הורסים את ייצור המזון מן הצומח.

אני קורא לממשלה החדשה, לשר לביטחון פנים הנכנס עומר בר לב ולשר החקלאות הנכנס עודד פורר, להגן על החקלאות, לתקצב גיוס כוח אדם מיומן לגורמי הביטחון בכדי להילחם בתופעה החמורה של פשיעה חקלאית ולבצע חקר מעמיק של הצתות ברחבי הארץ".

עדי בכור, מנהל מבצעי ב'שומר החדש'"הנזק לדבוראים הוא נזק אדיר. 48 כוורות נשרפו, זהו

נזק בפן האקולוגי, אובדן של כוורות דבורים ונזק כלכלי עצום. זה כואב לראות איך הצתות כנראה של גורמים עבריינים פוגעים בעמל ידם של הדבוראים וחקלאים. צוותי השומר הוקפצו לסייע בכיבוי והכוונת הכוחות. לצערנו אי אפשר היה להציל את הכוורות בגלל האש החזקה".

'השומר החדש' מוביל עם מועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים, מיזם ארוך טווח למיגור הטרור החקלאי, בשיתוף מג"ב והסיירת הירוקה של רט"גתכנית המיזם נבנתה בהתאם לצרכי הדבוראים בשטח, במסגרתה נעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים וסיורים תכופים של רכזי שטח של 'השומר החדש' בנקודות הצבה של כוורות.

מנתוני מועצת הדבש עולה, כי בעת האחרונה נרשמה עלייה באירועי שריפות וגניבת כוורות ברחבי הארץכיום פועלים בישראל כ- 510 דבוראים המטפלים ב- 120,000 כוורות, מתוכן מוצבות 80,000 כוורות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה. בארץ תורמת דבורת הדבש באמצעות האבקת הגידולים לתל"ג החקלאי בישראל כ- 3 מיליארד שקלים בשנה.

 

פריטים קשורים