הדפס עמוד זה

רשמת האגודות יצאה בימים אלה עם עדכונים למספר נושאים חשובים ובהם:

  1. מתן אפשרות מתן ייפוי כוח של חבר אגודה השוהה בתקופה קצרה בחו"ל- וזאת בשונה מהנחיות רשם האגודות הקודם.
  2. מתן ייפוי כוח לבן הזוג – בו מבהירה הרשמת כי למען הסר ספק בן הזוג הינו גם ידוע בציבור, ולרבות בן זוג מכל נטייה מינית או זהות מגדרית.
  3. הארכת כהונה של רשויות באגודה – מובהר כי כל ההנחיות של המצב המיוחד של הקורונה מתבטלות ולא תאושר הארכה אוטומטית של כהונה של ועדים. אי לכך נדרשת כל אגודה שכהונתה רשויותיה מסתיימות להיערך לבחירות במועד.
  4. כינוס אסיפה כללית והצבעה באמצעות דיגיטליים
    בעקבות מגבלות ההתכנסות של משרד הבריאות בשנה האחרונה, זאת כדי למנוע התפשטות נגיף הקורונה פרסם משרד הרשם הנחיות לכינוס אספות כלליות ועריכת הצבעות באגודות שיתופיות, במגבלת הנחיות משרד הבריאות נוכח ירידת התחלואה וההקלות במגבלות גובשה הנחיה מעודכנת ובהם המלצה לאגודות השיתופיות לפעול לקידום והטמעת השימוש באמצעים טכנולוגיים לצורך קיום אספות כלליות לרבות לצורך הצבעות גלויות וחשאיות.
    ככול שאין הוראה בתקנון האוסרת שימוש באמצעים דיגיטליים, די בהחלטת אסיפה כללית לאפשר שימוש באמצעים אלה.
  5. חשיבה מחודשת בנושא מתן ייפוי כוח לבן משפחה אחר ובנושאים אחרים
    במשרד הרשם מתבצעת חשיבה בנושא, לרבות בנושא ההצבעה הדיגיטלית, אשר צפוי להפחית את הצורך במתן ייפויי כוח, למעט בהצבעות שיתקיימו באופן פיסי בלבד.
    מאחר שתיקון כאמור מצריך תיקון הצו הקיים, החורגת מסמכויות הח"מ, מבקש משרד הרשם לשתף את חברי האגודות השיתופיות בחשיבה ובגיבוש טיוטת המתווה - המעוניינים להביע דעתם מוזמנים לפנות למשרד הרשם עד ליום 01.07.2021 בפניה מקוונת באתר המשרד.

רצ״ב העדכונים.

עודכן לאחרונה ב שלישי, 01 יוני 2021 16:10

פריטים קשורים