הדפס עמוד זה

משרד החקלאות: שלושה מקרים נוספים של שפעת עופות התגלו באזור הצפון

02 נוב 2020 המחברת/ת:
 Bird flu warning sign Bird flu warning sign Photo by Sharon Ben-Arie

במשרד החקלאות עוקבים אחר הטיפול במוקדי השפעת, ופועלים לסיימם בהקדם. הטיפול בשלושת המוקדים הקודמים הסתיים. עוד מדגישים במשרד כי הזן שאובחן בכל המקרים לא מדבק לבני אדם

משרד החקלאות מעדכן כי התגלו שלושה מוקדי שפעת נוספים בסוף השבוע האחרון: הראשון, בלול רבייה בקיבוץ גבת, במועצה האזורית עמק יזרעאל. השני, בלהקת עופות הודו לפיטום, בקיבוץ שלוחות באזור עמק בית שאן. השלישי, בחוות תרנגולות הודו לרבייה בקיבוץ מעיין צבי ליד זיכרון יעקב.

עם קבלת התוצאות הראשוניות, בהתאם לנוהל הורה ד״ר רם כץ, רופא ראשי לבריאות העוף בשירותים הווטרינריים, על הטלת הסגר על הלולים הנמצאים ברדיוס של 10 ק"מ מהמוקדים הנגועים בנגע. באזור ההסגר מבוצע ניטור המצטרף לשאר הביקורות והבדיקות שעורכים גורמי המקצוע של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בכלל הלולים בשגרה.

לנוכח זן השפעת הדומה בכל המקרים (8N5H), מתחזקת הערכה של גורמי המקצוע במשרד החקלאות כי גורם ההדבקה שהביא להפצת המחלה בימים האחרונים הוא הציפורים אשר בתקופה זו נודדות ועוברות מעל שמי הארץ וככל הנראה מביאות עמן את השפעת ממדינות זרות.

בתוך כך, משרד החקלאות קורא למגדלי העופות, עופות חצר, ציפורי נוי וכן לולי חופש, להקפיד לפעול על פי הנחיות השירותים הווטרינרים, לשמור על ההיגיינה והפרדה, להחזיק את העופות בתוך מבנים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח כדי להקטין את סכנת ההידבקות מעופות הבר.

פריטים קשורים