הדפס עמוד זה

מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות בישראל: שוב מזלזלים בחקלאות ובחקלאים!

12 ינו 2020 המחברת/ת:
ירון בלחסן - מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות בישראל ירון בלחסן - מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות בישראל

בתום סיור שערך מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, ירון בלחסן, בשטחי המטעים הנשירים בעמק החולה, שחלקם הוצפו בסערת הגשמים האחרונה, אמר כי היעדר שר חקלאות במשרה מלאה מהווה תעודת עניות למדינת ישראל.

"לחקלאי ישראל אין כתובת ואין שר מכהן לפנות אליו בתקופה לא פשוטה זו של התמודדות עם בעיות ואתגרים המאיימים על המשך קיומו של ענף החקלאות. לחקלאות הישראלית חשיבות קריטית בסוגיות אסטרטגיות, בהן שמירה על קרקעות הספָר הסמוכות לגבולות הארץ בגליל, ברמת הגולן, בבקעה ובעוטף עזה וגידול מזונם של כלל תושבי ישראל. דרוש שר חקלאות בהקדם, שידאג לאינטרסים של החקלאים מתוך הבנה אמתית של חשיבות השמירה על החקלאות הישראלית. אנו מצפים משר החקלאות הבא שלא יסתפק בדיבורים, אלא ינקוט בפעולות להגדלת הסבסוד, להפעלת מדיניות של מכסות יבוא, לסימון ארצות המקור של תוצרת היבוא ולטיפול בבעיית פערי התיווך של ירקות ופירות. כבר שנה שלמה שהממשלה עוסקת בקמפיין על גבם של עובדי האדמה. עד מתי הפוליטיקאים ימשיכו לזלזל בתיק החקלאות ובחקלאים?!" אמר בלחסן.

ארגון מגדלי הפירות הוקם בשנת 1993 כגוף וולונטרי עצמאי הפועל למען מגדלי הפירות בכל הארץ. אחת לארבע שנים מתכנסת וועידת מגדלי הפירות, במסגרתה נבחרים נציגי הארגון ומוסדותיו והיא כוללת בנוסף אירוע חגיגי המורכב מתכנים מקצועיים, מחקרים והצגת תחומי חדשנות בענף המטעים.

וועידת ארגון מגדלי הפירות 2020 תתקיים ב – 23 במרץ במרכז מירב בחוף הכרמל ותעסוק בנושאים הקריטיים הנמצאים בראש סדר היום של ענף הפירות, בהם: שילוב הדור הצעיר בענף, שיתופי פעולה עם משרד הכלכלה וקהילת הפוּד-טק בישראל ועוד.

פריטים קשורים