הדפס עמוד זה

חוקרים ותלמידים מציגים - יום המדע בסימן 'זמן והתפתחות' - ערבה תיכונה!

19 מרס 2018 המחברת/ת:
יום המדע בערבה יום המדע בערבה צילום- חממת הערבה

בסוף השבוע החולף ציינו בערבה תיכונה את יום המדע. זו השנה החמישית ברציפות שבערבה תיכונה חוגגים את יום המדע בהפנינג מרשים שהתקיים במרכז 'ויידור'- בתחנת המחקר של מו"פ (מחקר ופיתוח) בערבה.

במהלך האירוע הציגו חוקרי המו"פ יחד עם תלמידי כיתה ט' מבית הספר 'שיטים דרכא', את המחקרים המשותפים המתקיימים יחדיו לאורך השנה, במסגרת החווה החקלאית בערבה.

במוקד אירועי יום המדע עמד נושא ה-'זמן והתפתחות', הופעלו תחנות שונות, שבדקו מדידת זמן, הוכנו שעוני שמש, קרם "אנטי אייג'ינג" מצמחי מדבר, הוצגה תערוכת מאובנים ונערכה הגדרת מאובנים, "קפואים בזמן" - קיר "מקפיא" צלליות, התפתחות עוברית בדגי זברה, חפירות ארכיאולוגיות, איך תראו כשתהיו גדולים, דגים וחקלאות מים, על חיידקים ובני אדם, גידול צמח הקינואה בערבה, זמן ציפורים, אימוץ עצי שיטה ועוד.

כמו כן התקיימה פעילות חווייתית של משחק ניווט "המרוץ למיליון הקהילתי" בשילוב כתבי חידה בנושא זמן והתפתחות וכן התקיים מופע תיפוף.

ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה אייל בלום ציין, כי בערבה תיכונה משקיעים משאבים רבים במערכת החינוך לקידום נושא המחקרי, החקלאי ושילוב של השניים: "במו"פ ערבה תיכונה וצפונית מתבצעים מחקרים חשובים במגוון תחומים- חקלאות, ארכיאולוגיה, מים, דגים ועוד. מחמם את הלב לראות את הדור הצעיר, תלמידי הערבה, לוקחים חלק במחקרים חשובים אלו. אין ספק שגדל בערבה דור שיוביל מחקרים פורצי דרך במו"פ שלנו".

ד"ר עודד קינן, מנהל החווה הלימודית-חקלאית, 'חממת הערבה' במו"פ ציין, כי באירוע השתתפו מעל 400 איש, "זו השנה החמישית שאנו מקיימים את האירוע יחד עם חוקרי המו"פ, תלמידי כיתות ט' וצוות מורי החווה. לשמחתי אירוע חשוב זה המשלב בין החוקרים לילדים ולמשפחות הפך למסורת בשנים האחרונות".

פריטים קשורים