הדפס עמוד זה

ועדת הפנים אישרה לקריאה שניה ושלישית הצ"ח למתן סמכויות פיקוח ואכיפה על עיסוק בקנאביס רפואי

25 דצמ 2018 המחברת/ת:

ועדת הפנים בראשות ח"כ יואב קיש אישרה לקריאה שניה ושלישית את הצ"ח מתן סמכויות פיקוח ואכיפה לעניין עיסוק בקנבוס לצרכים רפואיים ולמחקר שהינה תיקון לפקודת הסמים המסוכנים. רישיון לעיסוק בקנבוס יינתן לפי שיקול דעתו של מנהל היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות ויותנה בתנאי אבטחה ומיגון לפי דרישת המשטרה, לשם שמירה על שלום הציבור וביטחונו.

"כדי לאפשר את פתיחת שוק הקנאביס הרפואי לייצוא, צעד שיפתח את המשק וייתן אופק לחקלאות ומאידך תוך שמירה על שלום הציבור ובטחונו מפני זליגת חומרים מסוכנים למי שאלו לא נועדו לו, הענקנו למשטרה סמכויות פיקוח ואכיפה", אמר יו"ר הוועדה יואב קיש. "בכך אפשרנו ליצוא לצאת לדרך. החקלאות צמאה לפוטנציאל העצום שטמון בשוק הזה, והמדינה על פי הערכות תהנה ממיליארד שקל הכנסות ממסים".

בהצעת החוק נקבע כי כל רישיון לעיסוק בקנאביס רפואי יותנה ברישיון משרד הבריאות. נקבעו הוראות לפיהן המשטרה תמליץ לגבי כל מבקש רישיון לעיסוק בקנאביס רפואי, המלצה חיובית, שלילית, או שתודיע על פטור מהמלצה או, אם מדובר במשקיע זר, כי אין בידה מספיק מידע. המשטרה תידרש לתת את המלצתה תוך 4 חודשים, ובמקרה שמדובר במשקיע זר תוך חצי שנה.

על פי הנוסח שגובש בוועדה, מי שיפר את תנאי הרישיון לעיסוק בקנאביס רפואי צפוי ל24 חודשי מאסר או קנס של 75,000 ₪.

פריטים קשורים