הדפס עמוד זה

קנט שילמה למגדלי אגוזי האדמה כ-6.5 מיליון ₪ בחמש השנים האחרונות

02 אפר 2020 המחברת/ת:

בזמן שכל העולם, וגם בארץ כמובן, עסוקים בקורונה, נזקי הטבע האחרים ובמיוחד נזקי מזג האוויר אינם עוצרים. גם בתקופה האחרונה היינו עדים לאירועי קיצון בלתי צפויים, כתוצאה מההתחממות הגלובלית,  שגרמו לנזקים גדולים לגידולים החקלאיים השונים. מבדיקה שנערכה בקנט, הקרן לביטוח נזקי טבע, הממשיכה, לעמוד גם בימים אלה לצד החקלאים במטרה להבטיח את המשך התוצרת החקלאית הישראלית הטריה, עולה כי בחמש השנים האחרונות שילמה קנט למגדלי אגוזי האדמה פיצויים בסכום כולל של כ- 6.5 מיליון ₪. הפיצויים שולמו עקב נזקי גשמים, מחלות ומזיקים וכן נזקים שנגרמו כתוצאה מאירועי אקלים שונים.

במסגרת חידוש  ביטוח אגוזי האדמה לעונת 2020 המתבצע בימים אלה, היבול המבוטח הינו 520 ק"ג לדונם לשטחים באזור הדרומי ו- 420 ק"ג לדונם לשטחים באזור הצפוני. ניתן להגדיל את היבול המבוטח לדונם על סמך ממוצע יבול אגוזי האדמה ששיווק המגדל בארבע העונות האחרונות.

גם השנה ניתן לבחור בין שש רמות ביטוח הנבדלות בדמי הביטוח, בסכום הפיצוי המרבי ובשיעור ההשתתפות העצמית. רמות אלו מותאמות למחירי אגוזי האדמה בפועל.

יצויין כי מועד ההצטרפות לביטוח הינו עד 30.04.2020 והביטוח מסתיים בתאריך 31.10.2020 וניתן להאריך אותו עד ליום 10.11.2020 בתוספת דמי ביטוח ובכפוף לאישור קנט.

משבר הקורונה: קנט בקנט ממשיכים בפעילות השוטפת ובכלל זה טיפול בפניות, הפקת פוליסות, תשלום תביעות וביצוע הערכות נזקים

בהתייחס להתמודדות הספציפית של המגדלים עם מגפת הקורונה, בקנט אומרים כי "בימים אלה בהם רף חוסר הוודאות עולה והדאגה בציבור גדלה, חשיבות פועלם של החקלאים וחשיבות ביסוסה וחיזוקה של התוצרת המקומית בחקלאות גדולה מתמיד. השמירה על רציפות אספקת המזון, מסייעת לחיזוק החוסן הלאומי ואמון הציבור בייצור המקומי וביכולתו לספק מזון טרי ואיכותי בצורה סדירה מורידה דאגה אחת, לפחות, מסדר היום". בהתייחס לפעילות קנט בתקופה זו אומר שמוליק תורג'מן, מנכ"ל קנט: "פגעי מזג האוויר אינם פוסקים בשל מגפת הקורונה והיום, כמו תמיד, אנו עומדים לרשות המגדלים ונותנים להם את המענה הדרוש, את השירות הטוב והמקצועי ביותר ואת רשת הביטחון הכלכלית במקרה של נזקי טבע. עם המגבלות החלות על כל המשק, קנט ועובדיה ממשיכים בפעילות השוטפת ובכלל זה טיפול בפניות, הפקת פוליסות, תשלום תביעות וביצוע הערכות נזקים. נעשה ככל הניתן על מנת לתמוך בחקלאים ולהבטיח כי אף מגדל לא יפגע מהמצב בכל הקשר לביטוח נזקי מזג האוויר".  לדבריו, "כשם שהמגדלים יוצאים יום יום לשדה ודואגים שלציבור הישראלי תהיה הספקת מזון טרי ורצוף, כך גם אנו בשבילם. נעמוד בכל התחייבויותינו ונמשיך לספק את השירות ברמה הגבוהה לה מבוטחי החברה מורגלים ולה אנו מחוייבים".

פריטים קשורים