הדפס עמוד זה

⁨מפקחי משרד החקלאות חשף בית מטבחיים פיראטי ביישוב טמרה שבצפון ובו בשר שנשחט ויועד לשיווק⁩

11 אוג 2020 המחברת/ת:
⁨מפקחי משרד החקלאות חשף בית מטבחיים פיראטי ביישוב טמרה שבצפון ובו בשר שנשחט ויועד לשיווק⁩ צילום: משרד החקלאות

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות פשטו במהלך סוף השבוע על בית מטבחיים פיראטי ביישוב טמרה, שבצפון הארץ. המקום התנהל ללא כל פיקוח וטרינרי, דבר המהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור. במקום מצאו המפקחים כחצי טון בשר בקר ועוד שני עגלים שיועדו לשחיטה. עוד מצאו המפקחים במקום חותמות מזויפות שמטרתן "להכשיר" את הבשר ללא הבדיקות הרלוונטיות.

מפקחי המשרד פינו את בעלי החיים מהמקום, והעבירו אותם אל תחנת ההסגר של המשרד. הבשר הועבר להשמדה, ונגד הבעלים נפתחו הליכים משפטיים. מחקירה ראשונית עלה כי החשודים, בעלי המקום, התכוונו לשווק את הבשר בין תושבי האזור, דבר המהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות במשרד החקלאות: "המשרד רואה בחומרה כל מקרה של שחיטה שחורה ומכירה של בשר לא מפוקח. כל מקרה מעין זה, כל שכן, כאשר ישנה הטעייה של הציבור על ידי חותמות מזויפות, מביא לצריכה של מוצרים מן החי שאינם מפוקחים, ומהווים סכנה ממשית לבריאות הציבור".

במשרד מדגישים כי יש להקפיד לרכוש מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם תווית וסימון של תאריך ייצור ותאריך תפוגה. כמו כן, יש להקפיד ולקנות בשר רק במקומות מורשים, הנמצאים תחת פיקוח (בעלי רישיון עסק אטליז).