הדפס עמוד זה

קנט שילמה למגדלי הפלחה למעלה מ-107 מיליון ש"ח בחמש השנים האחרונות

27 אוק 2021 המחברת/ת:

ההתחממות הגלובאלית ושינויי מזג האוויר הקיצוניים ממשיכים לגרום לפגיעה משמעותית בגידולי הפלחה. במהלך 5 השנים האחרונות שילמה קנט למגדלי הפלחה למעלה מ-107 מיליון ש"ח, מתוכם כ-71 מיליון ש"ח בשלוש השנים האחרונות בלבד.  עוד עולה מנתוני קנט, לקראת חידוש ביטוח הפלחה לעונת 2021-2022,  כי רק בשנה האחרונה הפיצוי למגדלי הפלחה המבוטחים בביטוח ההכנסה יגיע לכ-26 מיליון ש"ח.

בקנט אומרים כי מעבר להיבטים הכלכליים וייצוב הכנסותיו של המגדל, לביטוח ההכנסה חשיבות לאומית. התוכנית תוכננה ופותחה יחד עם ארגון עובדי הפלחה ועם המדינה  מתוך מודעות והכרה בחשיבות הלאומית של החזקה ועיבוד השטחים הפתוחים ומאפשרת ייצוב מהותי בהכנסות החקלאים ויכולת משופרת לתכנון כלכלי. בחברה מזכירים כי ביטוח ההכנסה של קנט נועד לגדר את הסיכונים שלוקחים על עצמם מגדלי הפלחה ולהבטיח להם, הכנסה מינימאלית ידועה וקבועה מראש. הביטוח מונע מהמגדלים פגיעה כלכלית הנובעת משילוב של ירידת מחירי הגידולים בבורסת הסחורות בעת שיווקם, שינויים בשער הדולר או בשל ירידה בהיקפי התוצרת. כלומר אזורי גידול שלא יגיעו להכנסה הצפויה מראש כתוצאה משילוב הגורמים הללו יפוצו.

מסיכום נתוני השנה החולפת עולה כי מרבית הפיצויים ששולמו במסגרת ביטוח ההכנסה נבעו מחוסר יבול כתוצאה ממחוסר בגשמים בנגב הצפוני והנגב הדרומי. כתוצאה מכך היקף היבול היה נמוך יותר משנים קודמות. בחלק מהחלקות כלל לא הייתה כדאיות לקצור את הגידולים. בביטוח נזקי הטבע, מרבית הנזקים נבעו כתוצאה מגלי החום הקיצוניים שהתרחשו באביב האחרון.

המועד האחרון להצטרפות לביטוח הינו 30.11.2021.

פריטים קשורים