הדפס עמוד זה

משרד החקלאות ופיתוח הכפר יתמרץ עמותות להכשיר צעירים לעבודה בחקלאות

17 אוק 2021 המחברת/ת:

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר: "תמיכה זו מגלמת בתוכה את מהות הציונות כולה, ומאפשרת את הצערת החקלאות והכנסת דור צעיר לענף, לצד חיזוק ההתיישבות החקלאית"

במהלך תקופת הקורונה, שוק העבודה של הצעירים נפגע בהיקף נרחב. צעירים רבים שעבדו בעבודות מזדמנות, איבדו את עבודתם ורבים מהם עדיין מחפשים את דרכם. במקביל לאלו, בכל שנה מתווספים לשוק העבודה עוד עובדים צעירים וחדורי מוטיבציה שרק כעת השתחררו מצה"ל או מהשירות הלאומי, ומחפשים את דרכם. כעת משרד החקלאות מעודד עמותות הפועלות למען חיילים משוחררים ומסיימי השירות הלאומי בפריפריה לפתח תכניות הכשרה לימודיות ומעשיות בתחום החקלאות, כך שמן הצד האחד, צעירים יוכלו לזכות בהכשרה מקצועית ולמצוא מקור פרנסה גם בימים קשים אלו. ומן הצד האחר, להרוויח צעירים חדורי מוטיבציה שייכנסו לענף החקלאות, ויחזקו את ההתיישבות הכפרית.

לשם כך, משרד החקלאות ופיתוח הכפר מפרסם קול קורא לתמיכה במוסדות מעודד עמותות הפועלות למען חיילים משוחררים ומסיימי השירות הלאומי, בדגש על הפריפריה, עבור פעילות להכשרת צעירים בחקלאות. במסגרת קול קורא זה, על ההצעה לכלול תכנית המותאמת ל-40 צעירים לפחות, ולהימשך חצי שנה מינימום. כמו כן, יש לכלול תכנית חניכה מעשית, במסגרתה כל חניך יעבוד 130 שעות בחודש, ותכנית חניכה עיונית, הכוללת 20 שעות העשרה חודשיות, הכוללות נושאים חקלאיים-מקצועיים, בין היתר: קרקע ומים, גידולי שדה וירקות, גידול עצי פרי, שתלנות, גידול בעלי חיים בהיבטים כלכליים. כל זאת לצד נושאים חינוכיים נוספים על החברה הישראלית, התיישבות ומנהיגות.

נעמה קאופמן-פס, מנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר: "אנו רוצים לעודד כניסת צעירים לחקלאות ולהזרים 'דם חדש' לענף. באמצעות ההכשרות הללו יוכל הדור הצעיר להכיר את ענף החקלאות מקרוב ולרכוש ידע חקלאי נרחב שימשוך את הצעירים להשתלב בענף גם לאחר סיום ההכשרה. התמיכה  תשלב בין יצירת ערכים חינוכיים וציוניים לצד חיזוק החקלאות הישראלית. תמיכה זו ניתנה גם בשנים עברו, וכעת מקבלת משנה תוקף לאור המשבר שעבר שוק העבודה בעקבות הקורונה".

פריטים קשורים