הדפס עמוד זה

מפקחי משרד החקלאות סיכלו ניסיונות הברחה של למעלה מ-17 טון ירקות מרצועת עזה בשתי פעילויות שונות

01 פבר 2023 המחברת/ת:
תפיסה של למעלה מ8 טון עגבניות במעבר חוסאן תפיסה של למעלה מ8 טון עגבניות במעבר חוסאן צילום: משרד החקלאות

במקרה הראשון נתפסו כ-9 טון של ירקות, ביניהם: עגבניות, מלפפונים, חצילים ופלפלים חריפים במחסום א-זעיים הסמוך לירושלים  •במקרה השני נתפסו למעלה מ-8 טון של עגבניות במעבר חוסאן הסמוך לבית לחם כלל הסחורות הועברו להשמדה באופן מידי נוכח חשש לבריאות הציבור

שר החקלאות ח״כ אבי דיכטר: "אני מברך את יחידת הפיצו"ח שתפסה את משאיות הירקות שהועברו מעזה ליהודה ושומרון והוברחו לישראל 'בסיבוב'. ישראל מאפשרת לפלסטינים לבנות מרקם חיים והם בתמורה משגרים טילים ומבריחים סחורות, משרד החקלאות ימשיך לעקור את התופעה הזו מהשורש"

במהלך סוף השבוע האחרון, מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות איתרו וסיכלו את שיווקם של למעלה מ-17 טון ירקות, וביניהם: עגבניות, מלפפונים, חצילים ופלפלים חריפים מתוצרת עזה אשר נתפסו במחסום א-זעיים ובמעבר חוסאן שבעוטף ירושלים. המפקחים הגיעו למקום בעקבות דיווחים של לוחמי המעברים. כלל הסחורה שנמצאה הועברה להשמדה על פי צו רופא.

משרד החקלאות משקיע מאמצים רבים על מנת למגר את תופעת ההברחות של תוצרת חקלאית. תחילה, סוכלה הברחה של כ-9 טון של ירקות במחסום א-זעיים שזוהו מסימון חותמת המקור עזה. בהמשך, סוכלה הברחה של למעלה מ-8 טון של עגבניות במעבר חוסאן. הסחורות היו גלויות בתוך משאיות שונות שנתפסו, ללא התעודות והאישורים הנחוצים לשם העברה. הנהגים עוכבו לחקירה, ונפתחו כנגדם הליכים משפטיים. מחקירה ראשונית עולה, כי אין קשר או שיתוף פעולה בין שני המקרים.

חשוב להבהיר, תוצרת חקלאית שנכנסת לארץ נדרשת לעמוד בתנאי סף, וביניהם: חובת מעבר סחורות במקומות מסודרים על פי חוק ודגימת התוצרת לבדיקה מיקרוביולוגית שמטרתה לבדוק הימצאות שאריות חומרי הדברה וחומרים נוספים. תוצרת חקלאית שאינה עוברת תהליכים אלו, עלולה להוות סכנה לבריאות הציבור. בתקופה זו, תות השדה נחשב לאחד מהפירות הפופולאריים להברחה, ולכן, המשרד מדגיש – על כל חשש לתוצרת חקלאית לקויה, יש לדווח למוקד משרד החקלאות 6016*, והוא ייבדק.

פריטים קשורים