הדפס עמוד זה

כליל


אודות

כלילכליל הוא כפר קטן ומיוחד יושב בתוך נופיו הראשוניים של הגליל המערבי. כליל הוקם לפני יותר משלושים שנה ע"י משפחות שבחרו לקיים בגליל אורח חיים המכבד את הסביבה האדמה והטבע. בתי הכפר פזורים על גבעות ווואדיות ומשתלבים בחורש הטבעי שתמיד היה כאן, בין בוסתני הפרי וכרמי הזיתים העתיקים ומשקיפים לחופי הים. היום מתגוררות בישוב כ- 100 משפחות. אנשי כליל חלוצים בתחומי אנרגיות מתחדשות מהשמש ומהרוח, בנייה ירוקה, חקלאות אורגנית ובוסתנאות טרסות ברת קיימא. תושבי כליל הם אמנים, מוסיקאים, סופרים אנשי הגות בנאים חקלאים, מטפלים ותיירנים.

מומלץ לבקר בכליל בכל עונות השנה, כל עונה והקסם שלה; אותותיו של הסתיו כבר פה ואנו מצפים בכיליון עיניים ליורה, לאחריו תחל עונת המסיק. אותם גשמים ראשונים יביאו להתחדשות מרגשת ושקיעות סתיו שאין כמותן. בחודשי החורף, תנורי העץ בוערים בכל מקום וממלאים בחומם הנעים את הבתים, הצימרים ובתי הקפה, עונה רומנטית להפליא, עונה נהדרת לקחת פסק זמן מהחיים ולשהות בכליל. עם בוא האביב מרבדים של פריחה מטריפה יימלאו את רחבי הכפר

הסטוריה

כלילהיישוב עלה על הקרקע בשנת 1979 במסגרת תוכנית המצפים ל"ייהוד הגליל", בסיוע הסוכנות היהודית ומשרדי הממשלה, חלקו על אדמות מדינה וחלקו על אדמות פרטיות. המתיישבים הראשונים היו עירוניים שהתרכזו סביב אלן אפטרמן, הוגה היישוב שהיה גם ראשון הנקברים בבית העלמין שלו. מקור שם היישוב במבנה עתיק הנמצא בתחומי היישוב ומכונה חורבת (ח'ירבת) כליל.

למידע נוסף (וויקיפדיה)

תמונות

{oziogallery 394}

מפה

עסקים ותיירות

אתר היישוב

יצירת קשר

מירב - מזכירה

  • טלפון: 09-8823493
  • פקס: 09-8840939
  • דוא״ל:

משרדי הועד

  • טלפון: 09-8823493
  • פקס: 09-8840939
  • דוא״ל:

כתבות על היישוב